Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

EhB (2)

EHC (2)

KBR (2)

Odisee (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

AP (1)

KDG (1)

More...

Resource type

book (2)

image (2)

object (2)

audio (1)


Language

Dutch (1)

French (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

2016 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Multi
Focus Fysica 4.1/4.2 : Grondleggers van de fysica : deel 2 : poster
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789028992191 9789028992184 9789464017366 9789464017359 9789464016512 9789464016529 9789464017847 Year: 2022 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Focus Fysica bestuderen en verklaren leerlingen fysische fenomenen via een wetenschappelijke methode. Op een kritische en nieuwsgierige manier leggen ze verbanden tussen meetresultaten en verschijnselen. Daarbij spitsen ze zich toe op kracht en beweging, structuur en eigenschappen van materie, energie en ? in richtingen met 2 uur fysica, ook op straling.https://www.pelckmans.be/onderwijsniveaus/secundair-onderwijs/fysica/focus-fysica.html

Quartier couleurs 3-4 (BVC) : ligne de temps
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789028972667 9789028976108 9789028976092 9789028976085 9789028976894 9789028976115 9789028977600 9789028982550 9789028982574 9789028982567 9789028982543 9789028982581 9789028986206 9789028986183 9789028988286 9789028988200 9789028988781 9789028986060 9789028988286 9789028986862 9789028988255 9789028988279 9789028988811 9789028988293 9789028986190 9789028986190 9789028988217 9789028988798 9789028987883 9789028996304 9789028997592 9789028997691 9789028997523 9789028997530 9789028998612 9028997598 9028998616 902899985X 9028900586 9789028999855 9028999868 9028901086 Year: 2016 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quartier couleurs is een methode voor de B-stroom en het bso. Lessen zijn opgebouwd vanuit levensechte contexten en plaatsen de leerling centraal. De sterke structuur biedt veel houvast. De methode is gericht op het ontwikkelen van de vijf vaardigheden, het stimuleren van taalattitudes, het leren hanteren van strategieën en het werken met taaltaken. Hoofddoel daarbij is dat leerlingen de Franse taal in hun dagelijkse context kunnen en durven gebruiken.Om taaltaken te kunnen realiseren, moeten leerlingen de nodige bouwstenen toepassen en ervaren zodat kennis geen doel op zich is, maar een middel om het communicatieve doel te bereiken.Dankzij gestructureerde overzichten van de geziene leerstof weten leerlingen exact wat ze moeten kennen en kunnen.Deze materialenkoffer is onderdeel van het lesmateriaal.Bron: https://www.pelckmans.be/onderwijsniveaus/secundair-onderwijs/frans/quartier-couleurs.html

Listing 1 - 2 of 2
Sort by